Press och Stress

Klockan är kvart över 12, det är fredag. Jag är hemma och pluggar som fan. Varför känns inte detta helt rätt? Nej, jag får väl skylla mig själv, skulle pluggat bättre i veckan istället. Nu ska ni få höra lite om gårdagen hade jag tänkt sen ska jag fortsätta med pluggandet.
Efter att vi gått vilse, gått en extrem omväg och frågat några danskar om vägen så kom vi fram till Köpenhamns Hotell och Restaurang skola som btw var mycket finare är vår, fast å andra sidan är det inte så svårt. Efter en rundvisning och lite snack om skolan med vi bjudna på mat. Efter att alla proppat i sig en hel del gick vi till Bryggeriet och drack öl, none for me ofc. Att sitta och dricka öl med sina lärare har en rätt så underhållande sida. Vi fick bla reda på att vår ena lärare har varit på en bögklubb och blivit kysst av borgmästaren när han bodde i Australien. Han har även jobbat på en strippklubb. Sån onödig fakta som är rätt så kul att veta.
Efter det lämna lärarna oss och det var tänkt att vi skulle ha en egen lektion i "ansvarsfull alkoholhantering", detta blev inte fallet. Några av oss ville shoppa, några ville hem, några ville bara handla hem alkohol så det sluta med att vi var 5 tjejer som gick in på en sportbar, blev rätt så rädda och gick ut igen. Istället stack vi och åt på ett av dem äckligaste ställena jag varit på där absolut allt var friterat. Urk! En timme senare var vi på tåget hem utan någon glass för mig och Fanny.
Måste även berätta snabbt om smygaren som jag och Petra döpte han till. Jag och Petra står i kön på något som liknar Pressbyrån. Helt plöstligt hör vi världen brak, ja den sortens brak. Jag tror först det är Petra och frågar vad fan hon gör. Det visar sig att den är mannen framför henne. Tydligen hade han hörlurar i och inte hörde hur mycket det verkligen lät. Jag och Petra fick lämna kön innan han skulle höra hur vi skratta eller innan vi lukta vad han gav från sig.
Ja, det blev ett rätt så långt inlägg ändå..

   


love,malin

Kommentarer
Postat av: Fanny

ojoj, vem är linslus?

2008-12-06 @ 14:50:25
URL: http://fannyangerborn.blogg.se/

ORDET ÄR DITT: (Du behöver inte vara rädd för att skriva in din email, jag spamar bara när jag är extremt uttråkad!)

Vad heter du ?
Kom ihåg mig?

E-mail: (Bara jag som ser den)

Din bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0