Typ.. Key West?

Dagen började med att alla ettor samlades i aulan, vi skulle se en film, Typ.. Key West. En film om en kille i vår ålder som tar en överdos. Baserad på en sann historia om en kille med samma öde i Staffanstorp. "Skådespelarna" i filmen var vänner till kille som dog. Filmen var rätt så dåligt gjord men dåliga skådespelare, bra budskap. Dem kanske borde sattsa lite mer på filmen nästa gång så det blir lite mer känslosamt och når ut till folk lite bättre så folk förstår det riktiga allvaret med droger och att det inte bara är farlig och att man kan dö? Utan också vad det gör mot en själv, ens vänner och ens familj..
Efter filmen skulle vi börja prata i grupper vad vi skulle gjort om vi var i olika situationer. Gick väl hyfsat bra, åter igen, skulle nog gått bättre om dem visade en bättre film så alla skulle förstå allvaret i det.. Okej alla fattar nog allvaret i att ta droger men att testa en gång skadar ju inte? Jo, kära du det gör det, det är ju så det börjar. Alla börjar sin första gång med antligen "jag ville bara testa.." eller med "alla andra gjorde det..". Men vad synd om er det är då! Herregud, ni får väl stå på er? Ni gör väl era egna val? "Ni är ju så jävla coola som tar droger, jag önskar jag var som er" är det så ni tror folk tänker om er ? Förlåt att jag börjar dampa så men jag blir så arg på personer som går omkring och tror dem är så jävla cool genom att ta droger eller annat skit. Men ni vet väl att det är början på att sitta på en parkbänk när ni är 30 ner pissad och äcklig? Ja, om ni fortfarande lever då förstås... Hoppas att ni orkar läsa allt.

love,malin

Kommentarer

ORDET ÄR DITT: (Du behöver inte vara rädd för att skriva in din email, jag spamar bara när jag är extremt uttråkad!)

Vad heter du ?
Kom ihåg mig?

E-mail: (Bara jag som ser den)

Din bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0