Min tatuering

För er som följer bloggen eller känner mig IRL vet att jag tatuerade mig på ryggen för lite mer än en månad sen. Tatueringen står för skorpionen (mitt sjärntecken) - på latin. Tyvärr tror alla, eftersom den ser ut som ett M, att det är ett M som står för Malin men så är inte fallet. Visst, det är ju väldigt passande att den även ser ut som ett M men nu till poängen.
Jag valda ett tatuera in skorpionens tecken efter som jag är en riktigt skorpion och där finns även en myt om skorpionen som passar in på mig.
Enligt en myt så tar den giftiga skorpionen död på sig själv om den finner sig i en farlig situation. Den tar hellre död på sig själv än låter nån annan få det nöjet. Och det tycker jag passar bra in på mig, jag låter aldrig nån trycka ner mig - om någon ska göra något dumt mot mig så är det jag själv. Jag låter aldrig någon sätta sig på mig.
Skorpionen är även väldigt tuff, den klarar av det mesta, precis som jag (om jag får säga det själv haha). Jag har varit med om en heldel genom åren, vissa hemskare än det andra. Allt detta har gjort mig mycket starkare och detta är en av sakerna som tatueringen står för. Jag klarar vad som helst så länge jag tror på mig själv.

love,malin


Kommentarer
Postat av: Anonym

va roligt haha :D

2009-04-22 @ 20:25:00
URL: http://robertpattinson.blogg.se/

ORDET ÄR DITT: (Du behöver inte vara rädd för att skriva in din email, jag spamar bara när jag är extremt uttråkad!)

Vad heter du ?
Kom ihåg mig?

E-mail: (Bara jag som ser den)

Din bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0