the meaning of music

Jag sitter och kollar på bilder från när jag var 13-15 år. Det känns som det vore hundra år sen! Fast ändå känns det som det var igår som jag hade alla dom där upplevelserna. Jag fick nya vänner och jag hade mitt lilla gäng, jag var aldrig hemma och hitta på en massa dumheter. Det var inte förrän jag kom hem i en polisbil en gång och såg hur besviken mamma var som jag fatta hur cool jag INTE va. Nej, då dumpa jag det liv jag hade och började på ett nytt. Och det fanns bara en sak som hjälpte mig då. Musiken - speciellt bandet Simple Plan. Då började jag på ett nytt liv, jag gick alltid omkring i mina rosa converse, naglarna var alltid svarta och i hörlurarna fanns alltid Simple Plan. Fy fan va cool jag var, och min nya piercing gjorde mig bara ännu coolare. Haha, det var tider.
Det spelar inte så stor roll att jag inte längre är den personen som jag var då men en sak som jag har kvar från den tiden är musiken. Simple Plan räddar mig alltid när jag är nere. Det är sjukt hur mycket en låt jag betyda för en.


Måste bara skriva en läskig sak också! När jag satt och skrev detta inlägget här jag helt plöstligt hur en Simple Plan låt börjar spelas på VH1! Ska jag ta det som något sorts tecken..?


love,malin

Kommentarer

ORDET ÄR DITT: (Du behöver inte vara rädd för att skriva in din email, jag spamar bara när jag är extremt uttråkad!)

Vad heter du ?
Kom ihåg mig?

E-mail: (Bara jag som ser den)

Din bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0