Arga Malin är framme

Förlåt för min dåliga uppdatering igår. Jag var så sjukt trött när jag kom hem så jag bara log i soffan nästan hela dagen. Ibland behöver man såna dagar också.
Så vad hände igår som är värt att skriva om? Inte så mycket egentligen. Vi var i tingsrätten och såg en rättegång om en kille som slagit sin sambo. Sen så tog hon tillbaka allt hon sagt och sa att han inte hade slagit henne. Typiskt. Varför är kvinnor så rädda för att vittna eller anmäla att deras män/pojkvänner slår dem? Visst jag förstår att dem älskar dina pojkvänner och att dem vill leva med dem men vill dem verkligen vara i ett förhållande där dem blir slagna och där dem inte kan leva ett normalt liv? Hur kan man vara så dum i huvudet och stanna hos någon som slår dem? Fan vad jag blir arg på sånt. Jag ville bara gå fram till den här tjejen och fråga vad fan hennes problem är. Hon är ju lika störd som hennes kille som slår henne om hon stannar hos han. Då fortsätter hon ju bara misshandlen själv. Om hon vet att hon kommer bli slagen igen varför stannar man då kvar? Nej, sånt här blir jag arg över!
love,malin


Kommentarer

ORDET ÄR DITT: (Du behöver inte vara rädd för att skriva in din email, jag spamar bara när jag är extremt uttråkad!)

Vad heter du ?
Kom ihåg mig?

E-mail: (Bara jag som ser den)

Din bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0