DET DÄR MED TELEFONFÖRSÄLJNING..


Alltså jag vet inte riktigt vad jag ska säga om detta yrket faktiskt. Ena samtalet ka vara sjukt kul när man får en chill tanta att prata med men se får man en tråkig gubbe och det är inte lika kul längre.

Såhär kan det typ se ut.

Svartsjuk tant: "Varför vill du prata med min man? Vem är du? Vad vill du honom? Allt du vill säga till honom kan du säga till mig!"

Tant som tror hon är smart: "Är du en telefonförsäljare? jaha! Men du vet du vad? Jag är inte Ulla, jag svara fel, jag heter Ullis, du måste ringt fel - hejdå!"

Gubbe som gillar sport: "Men va faaaan! Du kan ju inte ringa nuuu! Hallå! Jag kollar på håååååckey! Hejdå!"
Här hör man även snusen i munnen...

Gubbe som inte kan skånska: "Ursäkta mig men kan du prata så jag förstår? Jag pratar svenska och den där skånskan är fan inte svenska!"
Detta har nu hänt mig 4 gånger att män klagar på min breeea skånska. Min skånska finns väl för fan knappt? 

Gubbe som är äcklig: "...Så... vad ska du göra ikväll?"
Detta har hänt en gång. Han köpte och jag klickade.


Kommentarer

ORDET ÄR DITT: (Du behöver inte vara rädd för att skriva in din email, jag spamar bara när jag är extremt uttråkad!)

Vad heter du ?
Kom ihåg mig?

E-mail: (Bara jag som ser den)

Din bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0