JAG DRAR



hälsa alla där hemma
ja pallar ej vända
ja glider
det kallas för lämna
allt bakom mej
vad gör du,
ta ansvar
du har plikter
och dom finns i antal
ja tar tåg
flyr bort vartsomhelst
jag går, långt bort vartsomhelst
bort från inkassomannen
som skickar mej kraven
bort från gangsta mannen
som sticker mig i graven
bort från chefen
som förvandlar mej till slaven
bort från polisen
som behandlar mej med vapen
bort från tjejen
som skriker på mig hela dagen
bort ska jag navigera
över de sju haven
här, där, bort dit jag vill
och mot horisonten lite till
så jag tar mitt pick å pack o mina persedlar
det går så snabbt att det är knappt hinner med delar




Kommentarer

ORDET ÄR DITT: (Du behöver inte vara rädd för att skriva in din email, jag spamar bara när jag är extremt uttråkad!)

Vad heter du ?
Kom ihåg mig?

E-mail: (Bara jag som ser den)

Din bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0