love is not the only thing that can break a girls heart.


En ny roman har påbörjats. Den här gången är det inte en kärlekshistoria. Den här gången är det bara en jävla historia om ännu en tjej som inte känner att hon har något att riskera och ger sig in i en mörk värld.



"I varje människas liv ställs man framför olika val. Olika vägar som man måste gå, helt utan karta och helt utan möjlighet att kunda vända tillbaka.
Oftast är dem här valen rätt oviktiga i helheten men för stunden spelar dem väldigt stor roll. Sen har vi dem andra valen, dem riktigt stora valen som kommer påverka oss mer än vad vi förstår och vad vi då väljer kommer vi minnas i resten av våra liv. Dem här valen kommer ändra allt. Några av oss har tur att gå rätt väg, vissa väljer helt rätt och har ingen aning om hur fel det kunnat bli om man hade tagit en annan väg vid den där korsningen.
Tvyärr var inte jag en av dem. Jag tog inte rätt väg. Jag gjorde inte rätt val. Istället för att stanna vid den där korsningen och fundera över mina val så forsatte jag springa. Jag sprang och sprang och till slut ramlade jag och hela världen kommer i 100 000 km/h mot min kropp. Krocken tog nästan livet av mig.

Det var bara tre månader sen jag gjorde fel val. För tre månader sen bestämde jag mig för att sluta göra allt som förväntades av mig och riskera allt för att få känna något igen.
Om man redan är död på insidan, vad har man då att förlora?"


Kommentarer
Postat av: Linis

Du är riktigt bra mallis!!

2011-02-09 @ 21:38:31

ORDET ÄR DITT: (Du behöver inte vara rädd för att skriva in din email, jag spamar bara när jag är extremt uttråkad!)

Vad heter du ?
Kom ihåg mig?

E-mail: (Bara jag som ser den)

Din bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0