I WANT TO TRAVEL THE WORLD


Ligger och kollar på Let's dace samtidigt som jag kollar igenom olika jobbmöjligheter utomlands.
Hittar en massa roliga saker som jag skulle vilja göra men kan såklart inte göra en enda sak.

Dem behövde lägerledare i Usa. Tyvärr va man tvungen att betala allt skit först själv vilken innebar ca. 10 000 svenska riksdaler.
Dem behövde folk på en kryssning som ägs av ett företag i Usa. Tyvärr va man tvungen att vara 21.
Dem behövde ledare med på språkresor i sommar. Men man va tvungen att vara över 23.
Och som au pair är man tvungen att ha körkort och ha jobbat över 200 timmar med barn. Och såklar funkar inte vikariebaken så man kan inte söka jobb som dagis i heller.

Det är liksom nu man ska göra allt sånt. Resa runt i världen, inte veta vad morgondagen har att erbjuda. Ta fel tåg och hamna helt fel. Sova på en central någonstans. Äta på en restaurang som man inte har råd att äta på och ta en springnota. Packa sina väska och säsongjobba över sommaren.
Men tyvärr verkar det som världen inte är riktigt redo än.
Eller så är jag inte gammal nog.
Det suger rätt så mycket.


Kommentarer

ORDET ÄR DITT: (Du behöver inte vara rädd för att skriva in din email, jag spamar bara när jag är extremt uttråkad!)

Vad heter du ?
Kom ihåg mig?

E-mail: (Bara jag som ser den)

Din bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0