EN LITEN SKATT


För cirka 27 minuter sen hittade jag en lite skatt. En liten piece of heaven.
Iallafall för någon som mig. Någon som uppskattar det enkla, någon som gillar att bli berörd av texter. Jag hittade något så himla simpelt men så himla vackert. De senaste minuterna har ju hunnit skratta ut högt. Jag har hunnit hålla tillbaka några tårar. Och under hela tiden har jag haft ett otroligt stort leende på mina läppar. Så stort att mina läpparn nu är torra och jag måste ta på lypsyl.

En samilig av det bästa som hänt människor - men inte i livet utan i vardagen. Jättestora saker men som är små i den stora bilden. Eller tvärtom egentligen. Det är dem små sakerna som bildar det stora. Som gör det viktigt. Detaljerna. Något kan vara hur bra som helst men kan bli dåligt om det inte innehåller rätt detaljer.

Så. För att komma till poängen. Ska ni nu, om ni känner er lite smått uttråkade eller vill ha lite härlig inspiration eller bara vill ha en anledning till att le så där extra stort, gå in på en blogg skriven av en svensk tjej som bor i new york. Hon har nämligen världens bästa kategori. Där det inte är hon som skriver inläggen utan hennes läsare och deras små rader av glädje.

Tryck här bara. Ni kommer inte ångra er.


Kommentarer

ORDET ÄR DITT: (Du behöver inte vara rädd för att skriva in din email, jag spamar bara när jag är extremt uttråkad!)

Vad heter du ?
Kom ihåg mig?

E-mail: (Bara jag som ser den)

Din bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0