SKÅNINGEN


Jane står i duschen och jag sitter och läser bloggar under tiden.
Såfort jag spenderar tid med min faster och hennes man så blir jag antagligen en av två personer. Den ena plockar upp deras dialekt och går runt och säger "äru gooo?" och den andra blir skåningen delux. Och det är precis vad jag håller på med just nu haha.
Timbuktu på högsta volym. Försöker hjärntvätta Joakim och få honom att prata skånska.
Jag säger rälig istället för äcklig.
Jag säger hutta istället för att kasta.
Jag säger slask i stället för papperskorg.
Ni förstår. Anders, hennes man, tittar konstigt på mig och Joakim upprepar allt jag säger. Jag är ond.

Det enda jag inte riktigt lyckas med är att få hit lite mjölk från skånemejeriet... Nästa gång!


Kommentarer

ORDET ÄR DITT: (Du behöver inte vara rädd för att skriva in din email, jag spamar bara när jag är extremt uttråkad!)

Vad heter du ?
Kom ihåg mig?

E-mail: (Bara jag som ser den)

Din bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0